Wethouder heeft iets uit te leggen

Distribution Center Bay Doors

Afgelopen woensdag was er een extra informatieavond over de plannen voor een industrieterrein op de Spurkt.

De raad had behandeling van dit onderwerp uitgesteld omdat het gevoel heerste dat er nog veel haken en ogen aan het plan kleefden.

Dat gevoel bleek terecht. Het voorstel van ons College is tegen het licht gehouden en tot onze grote verbazing bleek dat het plan rammelt aan alle kanten.

VVD Venray is voorstander van een initiatief dat goed is voor de inwoners van Venray, werkgelegenheid biedt, waarbij de natuur geborgd wordt, met mogelijkheden voor ontwikkelingen voor Venrayse ondernemers ook in de kennis- en maak industrie. Een initiatief waar we zelf invloed houden op het type bedrijf wat zich in onze mooie gemeente wil vestigen. Dus geen megagrote logistieke ondernemingen met de grootste hallen in de zwaarste milieucategorie.

Onze wethouder heeft in diverse vergaderingen ons voorgehouden dat het plan in de Spurkt voldoet aan deze randvoorwaarden.

Tijdens de informatieavond heeft deskundige Mieke Geeraedts (VVD) het plan gefileerd. Er bleef niet veel over van de toezeggingen van onze wethouder.

Door deze ontwikkelingen ziet VVD Venray géén mogelijkheden voor het plan op de Spurkt zoals nu voorgesteld door het College.

Onze wethouder heeft ook iets uit te leggen.