We moeten meer samenwerken in Limburg

In het kader van de komende landelijke verkiezingen hadden een aantal fractieleden van VVD-Venray overleg met de Limburgse kandidaat Silvio Erkens. Silvio staat op plaats 18 van de kieslijst van de VVD en heeft dus een goede kans om de komende 4 jaar in de tweede kamer plaats te nemen.

De kernthema’s van Silvio zijn banen, landschap en veiligheid. Silvio wil in den Haag opkomen voor de leefbaarheid in de provincie, hij constateert dat in veel Limburgse gemeentes dezelfde zorgen leven en dat denHaag ze niet ziet. De voorzieningen verschralen, of het nu gaat over politie, brandweer of zorg. Ook behoeven lokale uitdagingen voor de energietransitie of jeugdzorg maatwerk.

Silvio ziet kansen voor oplossingen voor deze en andere problemen die in meerdere Limburgse gemeenten spelen door meer samen te werken. Limburgse lokale VVD afdelingen en de Limburgse VVD zouden hier het voortouw kunnen nemen.