Venrodse Vastelaoves Droeëm (VVD)

Ook VVD Venray viert vastelaovend. Maar niet om te vluchten uit de sleur van alledag. Niet om te ontsnappen aan de soms vruchtbare maar soms ook zeer moeizame inspanningen voor de gemeente die we via raad, commissies en andere gremia met veel liefde in Venray stoppen. Nee, de vastelaovend inspireert de fractie van VVD Venray voor de rest van het seizoen.

Toegegeven, ook in onze club zijn er mensen die juist deze dagen liever even “ergens anders” hun heil zoeken, maar het merendeel is in meer of mindere mate betrokken bij het grootste en meest traditionele cultuurfeest dat onze gemeente rijk is.

Niet in de laatste plaats omdat je Vastelaovend samen beleeft, jong én oud, los van wie je bent. Disputen verdwijnen als sneeuw voor de zon, het is hét feest van de verbinding en de verbroedering. Er is veel meer mogelijk dan in de rest van het jaar, mensen komen met nieuwe ideeën en denken “out of the box”. Alles met schijnbaar onuitputtelijke energie; heel veel vrijwilligers en hobbyisten zijn zelfs een groot deel van het jaar bezig voor het volgende seizoen.

Naast de vindingrijke Venraynaar schittert de artistieke inwoner. Of het nu is met acts, uitdossingen, bouwwerken, dans of muziek, ieder jaar zijn er weer verbluffende creaties.

In onze Venrodse Vastelaoves Droeëm dromen we daarom ook voor de rest van het jaar over een gemeente vol saamhorigheid, verbroedering, inclusiviteit, inventiviteit, betrokkenheid, enthousiasme en energie. Wat VVD Venray betreft blijft dat niet bij dromen: we weten immers dat het er inzit!