Veiligheid, “Frappez toujours!”

De politiecapaciteit blijft knellen in de regio Venray. Wijkagenten komen niet of nauwelijks toe aan het werken in de wijk en alle zeilen moeten worden bijgezet. Gisteren kwam het regionaal beleidsplan 2024-2027 in de gemeenteraadsvergadering aan de orde. Er is krapte qua capaciteit in heel Limburg en die moet verdeeld worden.

Zoals ons raadslid Harrie van Oosterhout gisteren in de vergadering al zei tijdens zijn betoog: “Moeten we ons dan maar berusten in deze situatie? Ons antwoord is: nee, zeker niet.”

De gehele raad heeft het college daarom opdracht gegeven om mee te doen aan de gestarte lobby richting Den Haag en ook alle politieke kanalen te benutten die een lobby vanuit de gemeente mogelijk maken. Vanuit VVD Venray leggen we daarnaast ook rechtstreeks contact met Den Haag. Hoe meer, hoe beter in dit geval.

We moeten ons blijven inzetten voor een politiecapaciteit die recht doet aan de uitdagingen waarmee de politie geconfronteerd wordt. Of zoals de Fransen zeggen dan: “frappez toujours”. (Vertaald: Blijf er op hameren.) En we blijven er op hameren!