Stilte rondom het Vlakwaterbos

download (1)

Sinds een paar jaar weten we dat er een visiedocument komt over het Vlakwaterbos. Dit document, dat straks de basis vormt voor het bestemmingsplan, wordt volgens het college mede ontwikkeld door inbreng van belanghebbenden.

Dat laatste juichen we uiteraard toe en gelukkig hebben we ook erg betrokken inwoners. Wijkraad Veltum heeft al in januari 2018 gemeld dat ze input willen leveren en doorlopend geïnformeerd willen worden. Dan is het erg te betreuren dat het gebrek aan vertrouwen op dit dossier uiteindelijk leidt tot het opheffen van deze wijkraad. Gelukkig zijn er nog betrokken inwoners van Veltum die de honneurs blijven waarnemen. Ook Wijkraad Vlakwater heeft zichzelf begin dit jaar maar gemeld, omdat een uitnodiging van de gemeente op zich liet wachten.

Er is ondertussen wel veel informatie door betrokkenen geleverd, nog eind augustus is er een bijeenkomst georganiseerd voor de belanghebbenden. Verslagen van dit soort bijeenkomsten worden echter niet gemaakt.

Op dit moment is het stil rondom het Vlakwaterbos. Volgens de planning zouden in september de reacties op de conceptvisie – die de gemeente zou delen met de belanghebbenden – worden verwerkt. De conceptvisie laat blijkbaar nog even op zich wachten.

VVD Venray gaat er van uit dat het college met een plan komt dat eer doet aan de inbreng van de belanghebbenden, maar we maken ons wel zorgen. Vandaar ook dat we vragen hebben gesteld over dit dossier bij het vragenuur. Wat ons betreft verdient ons stadsbos, waar we erg zuinig mee om moeten gaan, even wat meer reuring!