Reactie Cohesie: Slappe HAP!

Delicious bite of donut with sprinkles

Maandagavond reageerde Cohesie eindelijk officieel op de plannen om de HAP te sluiten. Met een persbericht en een brief naar de gemeenteraad. Wat VVD Venray betreft met een wel erg slap verhaal. Met wollige woorden wordt om de hete brei heen gedraaid.

Een aantal zaken valt wel op.

1. In de brief wordt bevestigd dat de Venrayse huisartsen tegen sluiting van de huisartsenpost in Venray zijn, maar blijkbaar hebben ze hier zelf niks over te vertellen omdat ze in de minderheid zijn (“integrale afweging hele regio”).
  2. Blijkbaar heeft VGZ helemaal niet bepaald dat de post dicht moet, maar alleen gesteld dat huisartsen zuinig en zinnig met hun budget moeten omgaan. (“kritisch naar kosten kijken”) De huisartsen beslissen dus helemaal zelf hoe ze dat doen.
  3. Blijkbaar heeft Cohesie helemaal geen zin om ook maar enigszins te luisteren naar een gemeente van meer dan 40.000 inwoners: het verzoek van de voltallige raad om de vergadering uit te stellen leggen ze naast zich neer met het argument dat “dat hun zorgvuldige besluitvorming doorkruist”.

Wij voelen ons voor de gek gehouden door Cohesie. Ook staan we pal achter onze eigen Venrayse huisartsen. En doen appel op de collegialiteit van hun Venlose collega’s.

Morgenavond dinsdag 20 oktober is er een extra raadsvergadering over dit onderwerp. Alle Venrayse Politieke parttijen staan schouder aan schouder naast elkaar op dit dossier. We doen allemaal op onze eigen manier ons best om deze essentiële voorziening voor de inwoners van Venray te behouden. Burgers van Venray, dit laten we ons toch niet gebeuren!??