Praat nu niet alleen over maar ook met de jeugd!

girl playing guitar in the room by the window

Onze vrienden en andere jonge mensen om ons heen hebben er ontzettend last van dat ons de keuzes uit handen wordt genomen zonder dat we de mogelijkheid krijgen om er zelf iets over te zeggen” horen we van onze jeugdige aanhang.

Wij snappen dat en daarom deed VVD-Venray een oproep aan het college om de jeugd meer te betrekken bij het Coronabeleid. Hier is geld voor vanuit de overheid.

Op 9 februari ligt de 3e-impact analyse-Corona ter vaststelling voor in de raad. Het college zegt dat ze jongeren willen gaan betrekken. Máár nu even niet, omdat “er snel geschakeld moet worden”.

VVD Venray is erg teleurgesteld. Wij vinden dat je niet alleen plannen over de jeugd moet maken maar ook juist samen met de jeugd. Vanaf het begin.

De jeugd zelf loopt over van ideeën hoe ze wél iets kunnen ondernemen, ondanks Corona en binnen de beperkingen. Hoe dom kunnen we zijn om daar niet naar te luisteren. VVD Venray hoopt dat de andere partijen dit gaan steunen.

Het lijkt wel alsof in Venray juist de direct belanghebbenden stelselmatig pas als laatst gehoord worden!

Daarnaast hebben we nog niets gehoord over de geoormerkte gelden van o.a. Jantje Beton voor diverse jeugdorganisaties, zoals de scouting. Juist nu is er behoefte om op een verantwoorde wijze samen er lekker (digitaal) op uit te gaan, met elkaar te praten, te lachen en te ondernemen. Aan plannen en geld dat misschien ergens op een bankrekening geparkeerd staat heeft de jeugd nu niets.