Op werkbezoek bij Inther

Je bestelt vast wel eens iets “online” via een webshop. Grote kans dat je product in zijn reis gebruikmaakt van een Inther-systeem, namelijk in het magazijn waar het product voor je verzendklaar wordt gemaakt. Inther automatiseert interne logistieke processen en levert maatwerk voor elke logistieke uitdaging. Twee weken geleden waren we vanuit VVD Venray te gast bij Inther.

Inther Group biedt wereldwijd duurzame intralogistieke oplossingen. Het bedrijf werd 25 jaar geleden opgericht door Martijn Herder en Paul Hermsen.

We kregen een bevlogen presentatie en rondleiding van een gepassioneerde Paul Hermsen. Hij was net terug van een beurs in de USA en nam ruim de tijd voor ons om zijn bedrijf te presenteren.

Bij Inther werken veel techneuten uit Venray en de gehele regio. Daarom is bijvoorbeeld een goede ontsluiting en infrastructuur erg belangrijk voor ze. Ze werken met een enthousiast lokaal én internationaal team dat wereldwijd werkt aan de soft- en de hardware.

In een wereld waarin we steeds meer online doen is een bedrijf als Inther onmisbaar. Zeker ook met het oog op een arbeidsmarkt die gespannen is en magazijnmedewerkers die lastig te vinden zijn.  Een geautomatiseerd magazijn kan dan een uitkomst bieden. Van de USA tot en met Australië zijn ze actief. Ook deze lokale parel moeten we koesteren en als overheid ontzorgen, zodat hier een toegevoegde waarde ontstaat en blijft behouden voor Venray.

Borrel ter afsluiting
Vanuit VVD Venray hebben we na het werkbezoek nog even gezellig nagepraat; onder het genot van een drankje en een bitterbal in Café Compaen in Venray Centrum.

Wil je ook eens met ons mee op bedrijfsbezoek of gewoon meepraten & meedoen om Venray mooier en beter te maken, mail ons dan via het contactformulier of DM ons via de socials.