Nu even geen omtrekkende bewegingen!

Playing Soccer on Spacious Pitch

De plannen voor een nieuw industrieterrein in Venray liggen ingewikkeld. Daar komt bij dat het een erg gevoelig onderwerp voor veel van onze inwoners is. Er zijn veel zorgen over de plannen. VVD Venray deelt die zorgen en hamert daarom al een poos op belangrijke randvoorwaarden.

Onlangs vernamen wij tot onze schrik dat het dossier de Spurkt anders in elkaar steekt dan dat wij in eerste instantie begrepen hadden. Niet alleen wij waren verrast, ook veel andere partijen in Venray kwamen er vorige week achter dat het voorliggende plan er heel anders uitziet dan eerder werd verondersteld.

Daarom hebben wij toen ook direct gesteld: “de wethouder heeft wat uit te leggen!”. Wij willen nu namelijk wel weten hoe het komt dat wij een andere voorstelling van zaken hebben gekregen. Hebben wij slecht geluisterd? Heeft de wethouder zich vergist? Of is ons (al dan niet bewust) een verkeerd beeld voorgehouden? Daarom hebben de gezamenlijke oppositiepartijen hier vragen over ingediend.

Vandaag begrepen wij dat het college voorstelt om het onderwerp te schrappen van de raadsvergadering die daar speciaal voor was gepland 26 januari. Wij willen echter niet dat de wethouder nu deze discussie uit de weg gaat en op zijn minst de vragen beantwoordt.

Daarnaast voorkomt het College door het punt van de agenda te halen dat de raad het voorstel kan afkeuren. Hier kan een strategie achter liggen, maar wij snappen het niet.

Wij verzoeken het College vriendelijk, maak nu even geen omtrekkende bewegingen. Laat die vergadering plaatsvinden, beantwoord de vragen van de oppositie en ga het gesprek erover aan. En tot slot: zorg voor helderheid over het dossier Spurkt en het proces. Dat is nu al mistig genoeg!