Not in My backyard

De VVD vindt dat we de motor van de economie moeten laten draaien en we onze verantwoordelijkheid moeten nemen.

Een goed draaiende  economie is goed voor uw portemonnee. Om al het werk te kunnen doen zijn we steeds meer afhankelijk van buitenlandse werknemers.

De VVD stemde dan ook luid  ‘VOOR’ het intrekken van het beleid “huisvesting arbeidsmigranten” uit 2013 dat niet meer van deze tijd is.

Het college is gestart met de pilot voor grootschalige huisvesting aan de Hulst. De eerste arbeiders wonen er al en er zullen er snel meer volgen.

Met het intrekken van het oude beleid dat wordt vervangen door een tijdelijk beleidsnotitie maken we de weg vrij om te kunnen doorpakken voor meer locaties binnen de gemeente.

In deze notitie staat dat we elk te vormen huisvestingsplan via de raad zullen laten lopen om zo gevoelige locaties goed te kunnen afwegen.

In het voorjaar kunnen we het definitieve beleid verwachten dat aansluit op de regionale beleidsstukken.

De VVD is voor meer grootschalige en goede huisvesting van arbeidsmigranten in onze gemeente. We hebben ze keihard nodig, nu en in de toekomst. We hebben ze niet alleen nodig in de productie, landbouw of logistiek maar ook als verpleegkundige of bejaardverzorger om u en mij te verzorgen in de nabije toekomst.  Laten we doorpakken en de mouwen opstropen en hen verwelkomen.

Standpunten Raadsvergadering 18 december 2018