Kleur bekennen

In de raadsvergadering van 6 juli, waarin Bas Künen zijn zorgen namens VVD Venray uitte over de ziekenhuisvoorziening in Venray, werden wij door Venray Lokaal uitgedaagd om het “hele” verhaal te vertellen. Uiteraard gaan wij daar sportief op in.

Het raadslid leek het niet oneens te zijn met Bas, maar vond dat we ons moesten schamen omdat 16 jaar geleden tijdens Balkenende II (CDA, VVD, D66) de huidige zorgverzekeringswet is aangenomen door de Tweede Kamer. Volgens Venray Lokaal is dat de oorzaak van de huidige ontwikkelingen in Venray.

Het standpunt van Venray Lokaal kennen we van de SP, die om die reden al jaren pleit voor een Nationaal Zorgfonds, om zo de marktwerking ongedaan te maken. Partijen als de VVD zijn voor minder grote wijzigingen aan ons nationale zorgstelsel. Wanneer je hier invloed op uit wil oefenen kan je als kiezer bij landelijke verkiezingen dit mee laten wegen in je keuze.

In de gemeente zet VVD Venray zich in voor onze eigen inwoners en organisaties. Het programma en politieke keuzes worden geheel onafhankelijk door VVD Venray gemaakt, maar de suggestie dat wij ons schamen of willen distantiëren van de landelijke VVD werpen wij van ons. Bij de komende verkiezingen zullen al onze kandidaten ook lid zijn van de landelijke VVD. Wij zijn niet bang om kleur te bekennen, integendeel, je weet bij ons waar je aan toe bent.

Daarnaast blijven we respect houden voor andere meningen in de raad, zowel van lokale partijen mét een moederpartij als van plaatselijke partijen zonder kleur.