Klaar voor de tweede helft

The master in yellow gloves lays paving stones

1 april jongstleden nam ik het fractievoorzitterschap van Harrie van Oosterhout over. Halverwege onze raadsperiode maken we zo bewust deze keuze om richting de verkiezingen van 2022 te gaan.
We doen het raadswerk nog altijd met veel plezier, schouder aan schouder, maar met deze switch kijken we als VVD Venray ook naar de toekomst. Samen met een sterk verjongde fractie staan we te trappelen om nog veel meer verandering teweeg te brengen in Venray. We proberen het “iedere dag een beetje beter te doen” en dat kan alleen als je jezelf af en toe opnieuw uitvindt. We willen tenslotte het beste voor de Venrayse inwoners.
Daarbij zijn de heilige huisjes en “we doen het al jaren zo” juist een reden om goed van ons te laten horen. In de oppositiebanken zijn we daardoor soms een luis in de pels van het pluche maar steeds vaker de initiator van frisse ideeën. Kritisch, maar op een positieve en structurele wijze.
VVD Venray is een lokale partij. Maar we bedrijven geen “stoeptegel politiek” voor de bühne.  Voor ons geen gerommel in de marge. We zitten voor u in de raad om de grotere agenda te bepalen, de lijnen uit te zetten en te bewaken, om ervoor te zorgen dat er actie komt. We kijken met een zakelijke blik als het nodig is. We zullen ons in de raad sterk maken voor u, als inwoner en ondernemer en ons inzetten voor een dienstbare overheid die zuinig en doelmatig met uw belastingcenten omspringt.