Jeugdcentra vóór en dóór de jeugd

De jeugd heeft de toekomst, maar pakt ze die ook? Dat is de hamvraag. VVD Venray stemde de vorige raadsvergadering in met het beschikbaar stellen van geld voor een opdracht voor een meerjarig toekomstplan voor de jongerencentra.

We gunnen de jeugd een steuntje in de rug. Het is goed dat ze professionele hulp krijgt om activiteiten te kunnen organiseren en om toekomstbestendige plannen te kunnen maken.

Wij geloven niet enkel in het investeren in gebouwen of aankleding. Uiteindelijk gaat het namelijk om ontmoeten en het vieren van feestjes. Laten we daarop inzetten.

We moeten ons er daarbij van bewust zijn dat als de jeugd zelf niet in beweging komt het een lastig traject wordt.

Vroeger stond ik in Oostrum bij OJC Iduna zelf voor en achter de bar. We gingen met de fiets of taxi naar een van de andere sosen of naar jongerencentrum “Dingus” in Venray voor een leuk feest. De vrijheid om de regie in eigen hand nemen was ons allergrootste goed. Dit deden we zonder grote subsidies en toch hebben we jarenlang mooie herinneringen opgebouwd en vele vriendschappen gesloten.

VVD Venray gelooft in kansen en ziet mogelijkheden. Ook nu zal de jeugd laten zien waarvoor ze staat. Maak samen mooie en toekomstbestendige plannen en organiseer leuke feestjes. Want zoals ze in goed Venrays zeggen: ”Daor waor ‘t hutjemutje is daor mòtte zien”. Succes beste tieners, we rekenen op jullie. We ondersteunen jullie daarbij graag. Snap, app of mail me gerust!