Installatie gemeenteraad

Donderdag 29 maart stond  slechts één punt op de agenda van de raadsvergadering:  de installatie van de nieuw gekozen gemeenteraad die deze periode gevormd wordt door zeven partijen. Na de opening feliciteerde de burgemeester de 27 nieuw gekozen raadsleden. Hij schetste kort welke taken hen te wachten staan en gaf welgemeende tips en adviezen om deze goed te kunnen volbrengen.

De publieke tribune was goed gevuld met familie, vrienden en politieke achterban om dit belangrijke moment van beëdiging niet te missen.  De burgemeester sprak de volledige tekst uit, waarop elk individueel raadslid in geval van een eed antwoordde: ‘Zo waarlijk helpe  mij God Almachtig!’ en in geval van een verklaring en belofte: ‘Dat verklaar en beloof ik’.

Daarna werd de vergadering gesloten, volgde een fotomomentje en vervolgens een druk bezochte receptie.