Huisartsenpost: Waar een wil is, is een weg

A man on wheelchair and his nurse.

In berichtgeving afgelopen weken hebben wij onze zorgen geuit over de plannen van de huisartsen in Noord-Limburg om de HAP in Venray te sluiten. We hebben vragen gesteld aan onze wethouder en contact gezocht met de andere lokale politieke partijen.

Alle Venrayse partijen staan op dit onderwerp zij aan zij. We hebben verzocht om een extra raadsvergadering over dit onderwerp om zo met een officiële motie onze wethouder alle steun te geven om haar best te doen de HAP voor Venray te behouden. Dit is de afgelopen 18 jaar 1 keer eerder voorgekomen. Deze vergadering zal binnenkort plaatsvinden.

Daarnaast hebben we gezamenlijk een open brief aan de Noord-Limburgse huisartsen gestuurd, waarin we vragen om de voorgenomen beslissing nog niet op 26 oktober te nemen, maar dit uit te stellen om te zoeken naar oplossingen.

Gelukkig hebben we in Venray goede huisartsen in de verschillende medische centra. Wij hebben veel vertrouwen in alle Venrayse huisartsen. Zij hebben immers het beste voor met hun patiënten en zullen daarom zeker alles in het werk stellen om voor de inwoners van Venray de beste voorzieningen te behouden. Wij hopen dat de andere Noord-Limburgse huisartsen collegiaal zullen zijn met hun Venrayse beroepsgenoten en mee zullen zoeken naar een passende oplossing. Dit ondanks de lastige uitdagingen in een complex speelveld met zorgverzekeraars en veranderende zorg. Daar zijn we ons zeker van bewust. Wij houden ons graag vast aan het adagium: waar een wil is, is een weg!