Hof van Weverslo

Afgelopen raadsvergadering heeft de gemeenteraad unaniem besloten om aan een stukje van ons Venrayse buitengebied de nieuwe bestemming “recreatie” en “natuur” toe te kennen. Dit alles om de ontwikkeling van het “Hof van Weverslo” mogelijk te maken, een centrum met 15 toeristische verblijven, met een wellnes en een restaurant.

Vanuit VVD Venray juichen wij “Hof van Weverslo” toe als recreatieve ontwikkeling. Het past in de beoogde transitie van het landelijk gebied.

Agrarisch productiegebied was van oudsher de belangrijkste functie van het landelijk buitengebied. Dat is nog steeds wel zo, maar langzaamaan zien we daar ook verandering in komen.

Het aantal boerenbedrijven neemt al decennia gestaag af. De schaalgrootte van bedrijven die wel blijven ondernemen neemt toe. Tegelijk maken overblijvende agrarische bedrijven ook een omslag naar meer duurzame landbouw.

In de omgevingsvisie van de gemeente Venray is op hoofdlijnen vastgelegd hoe het buitengebied zich kan ontwikkelen. Nieuwe recreatieve bestemmingen zijn, naast ruimte voor agrarische bedrijven, voor wonen en voor natuur, wat VVD-Venray betreft prima ontwikkelingen.

Ontwikkelingen die niet alleen ons buitengebied veelzijdiger en interessanter maken, maar die ook de toeristische ambities van Venray ondersteunen.