Grootste stijger!!

We zijn enorm blij met de uitslag van de verkiezingen! Ruim 2800 inwoners hebben op een kandidaat van VVD Venray gestemd. Net niet genoeg voor een 5e restzetel, maar met een verdubbeling van het aantal zetels zijn wij heel tevreden. Uiteraard feliciteren wij Venray Lokaal als grootste partij en verwelkomen we ook Groen Links in onze raad. We staan te trappelen om aan de slag te gaan, maar eerst is het tijd voor een woord van dank.

Met name door de ontwikkelingen in de Oekraïne verliepen de campagneweken anders dan dat iedereen had gehoopt. Toch is het juist goed dat we laten zien dat het ook anders kan en dat we mogen koesteren dat we hier in vrijheid voor onze mening mogen opkomen en zelf kunnen kiezen. In Venray hebben alle deelnemende partijen op de inhoud campagne gevoerd, met respect voor de ander. Ik wil daar graag de kandidaten en vrijwilligers van alle partijen voor bedanken.

De politiek staat soms best ver van de inwoners. Het is aan de politiek zelf natuurlijk om daar wat aan te doen. Toch zijn er ook andere organisaties en bedrijven die zich hebben ingezet om onze inwoners te informeren over de gemeenteraadsverkiezingen, dan denk ik aan de journalisten en verschillende media, organisatoren van verkiezingsdebatten en niet in de laatste plaats de medewerkers bij de gemeente die hier flink aan hebben bijgedragen, op een constructieve manier. Dankjewel!

Ook de inwoners die geholpen hebben bij de stembureaus en het tellen daarna, veel dank!

Tot slot aan alle kiezers, dank voor jullie stem. Deze telt de komende vier jaar mee. Dank voor het vertrouwen dat jullie hebben gegeven aan de kandidaat en partij van jullie keuze. Nu zijn wij aan zet, terwijl we elkaar ook tijdens deze periode moeten blijven opzoeken. Samen voor Venray!