Grenzeloos

Global business network

Dat is tegenwoordig wonen, werken en leven in Venray. Was het vroeger zo dat generaties eeuwenlang leefden in hetzelfde dorp of stad; tegenwoordig zijn we allemaal wereldburgers. Wie herinnert zich nog het Spel zonder Grenzen? En onlangs was er het veelzijdig cultureel evenement Schijt aan de Grens.
Ook voor het bestuur en de politiek in Venray houdt het niet op bij de gemeentegrens. We hebben te maken met provinciale en landelijke overheden en bestuurlijke samenwerkingsverbanden in de regio, die een behoorlijke invloed hebben op wat er in Venray allemaal gebeurt. Dat is voor VVD Venray een belangrijke reden om hard te werken aan goede contacten met partijgenoten, politici en bestuurders buiten Venray.
Er veel contact en afstemming in de regio, maar ook provinciaal en op landelijk niveau is er regelmatig overleg. Onze fractie neemt daarnaast deel aan landelijke congressen en VVD-opleidingen. In november brengen we een werkbezoek aan de Provinciale Staten in het Gouvernement te Maastricht.
Alles bij elkaar wordt daarmee een mooi netwerk opgebouwd, waar we ook voor Venray ons voordeel mee kunnen doen. Juist door overleg, is het soms mogelijk besluitvorming bij provincie en landelijk bij te sturen, voordat die als gegeven wordt opgelegd aan de gemeente.  De afgelopen jaren heb ik als vicevoorzitter VVD Zuid-Nederland regelmatig mogen ervaren dat deze samenwerking over de grenzen van gemeente en provincie zorgt voor een betere besluitvorming. Dit alles om het wonen, werken en leven ook in Venray er nog beter op te maken, nu en voor in de toekomst.