Fractie VVD Venray evalueert

business still life

Met twee nieuwe raadsleden en een sterk vernieuwde steunfractie zijn we anderhalf jaar geleden met veel energie gestart. Medio augustus zit de fractie van VVD Venray bijeen om te evalueren hoe het nu gaat.

De organisatie van de lokale partij is anders ingestoken: “Vrienden van de VVD Venray” is opgericht, samen met een educatie- en activiteitenwerkgroep. Alle geïnteresseerde inwoners van Venray kunnen zich aanmelden, laagdrempelig en zonder verplichtingen. We hebben al meerdere interessante bijeenkomsten gehad en dit initiatief werkt daarmee erg goed.

Politiek gezien is het zwaar boksen in een gemeenteraad die zich graag bezighoudt met details. We blijven ons verbazen over het uitblijven van enige reactie van andere partijen wanneer we onze zorgen, over de manier waarop wordt omgegaan met de belastingcenten van de inwoners van Venray, uitspreken.

Een ander zorgenpunt is ons college, waar weinig concreet beleid uit lijkt te komen, maar die op sommige onderwerpen drammerig haar zin lijkt te willen doorvoeren. Waarom niet de inwoners eerst beter informeren en betrekken? Ook het monopolyspel met gemeentelijk vastgoed blijven we nauwlettend volgen. Tot slot blijven we erop hameren dat ons college voldoende focus houdt op de veiligheid, met adequate brandweer- en politievoorzieningen.

Sommige onderwerpen zorgen voor politieke dilemma’s: zoals het Roekenbosch, zonnepark Smakt en Vergeten Driehoek. Er spelen uiteenlopende belangen en er moeten soms moeilijke, maar evenwichtige keuzes gemaakt worden. Verantwoordelijkheid moet wordt genomen.

Bij VVD Venray gaan we graag met u, de inwoner van Venray, in gesprek over hoe we het nóg beter kunnen doen!