Er wordt “gewoon” verder bestuurd

POV motorcycle driver on empty road

Na de veelbesproken raadsvergadering op 30 juni moest de raad 6 juli “gewoon” weer aan de slag. VVD Venray merkt dat de acht Venrayse politieke partijen de draad snel oppakten. En we zijn best tevreden met de meeste beslissingen:

De zorgen die we hebben geuit over het verdwijnen van ziekenhuisvoorzieningen en de manier waarop de gemeente dit, bijna als een succesverhaal, presenteert, lijken te landen en de wethouder gaat er mee aan de slag.

De door het oude college voorgestelde OZB-verhoging met bijna 7 ton werd met een motie (van VVD Venray en CDA) unaniem van tafel geveegd

Met een unaniem gesteund amendement van CDA, VVD Venray en Samenwerking Venray wordt onze burgemeester normaals op pad gestuurd met een duidelijk signaal naar de Veiligheidsregio om de slechte brandweerdekking – waar we wel het volle pond voor betalen – voor Venray te verbeteren.

Samen met het CDA hebben we nog een motie ingediend om, voordat we de formatie stevig gaan uitbreiden eerst de noodzaak daarvan te gaan onderzoeken. Ook deze werd door de hele raad gesteund.

Minder enthousiast zijn we over de plannen om ons college maximale tijd en energie te laten stoppen in een plan om een congres naar Venray te halen. Onze gemeente kan volgens ons die tijd nu veel beter besteden. Ook hadden we meer meters willen maken met de regelgeving op onze natuurbegraafplaats, maar we hebben er vertrouwen in dat dat in een latere fase in orde komt.

We blijven onze verantwoordelijkheid nemen en besturen gewoon verder!