Er waait een frisse VVD-wind in Venray

Woman with long tousled hair next to the wind turbine with the wind blowing

Het zomerreces is voorbij en we mogen weer voor u aan de slag. Het eerste politieke jaar is voorbij gevlogen. Met een groeiende en een zeer diverse steunfractie maken we ons sterk voor een beter Venray. We zitten kort op de bal, leggen de vinger op de zere plek en benoemen de issues. We stellen kritische en constructieve vragen en laten het college duidelijk verantwoording afleggen. VVD-Venray is de fractie die in de afgelopen 10 maanden van alle partijen de meeste vragen heeft gesteld. Over 18 verschillende onderwerpen hebben we kritische en verdiepende vragen gesteld aan B&W. Voor Harrie en mij was het een geheel nieuwe ervaring in deze politieke arena. Hierdoor konden we, niet gehinderd door oude politieke gewoontes, volledig op een geheel eigen wijze ons liberale geluid laten horen.  Het logge gemeentelijk ambtelijk apparaat is als een tanker die al jaren een bepaalde koers vaart. De coalitie kan als een sleepboot de koers wel iets verleggen in de vier jaren dat ze aan de macht zijn maar dat gaat ontzettend traag. VVD Venray zit aan tafel om af en toe het roer mee vast te pakken om een betere koers voor Venray in te zetten. Wij willen een kleinere, flexibelere overheid die er voor u is en proactief de taken uitvoert waarvoor zij van uw belastingcenten betaald worden. We hebben er weer zin on om de schouders er onder te zetten op thema’s zoals veiligheid, leefbaarheid en dat iedereen in Venray kan meedoen. Vriend worden van VVD-Venray? Kijk even op http://www.vvd-venray.nl/vrienden-van-vvd-venray/