Een verloren jaar of een nieuw begin?

Young plant

De coronacrisis deelt flinke tikken uit. Niet alleen de centrumondernemer maar het hele MKB in onze dorpen en wijken heeft het zwaar. De motor van onze lokale economie sputtert.

Ondanks de onzekere tijd is het goed te zien dat er een liberale wind waait in Venray.
Vanuit het college wordt er gekeken naar “wat er kán” in tegensteling tot “wat niet mag”. Deze positieve kijk, op een glas dat half vol is, is al sinds het begin onze insteek. Waar wij voor staan is: vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en de gelijkwaardigheid van alle mensen. Dus wat ons betreft, geef ondernemers de ruimte en vrijheid om creatieve oplossingen te kunnen verwezenlijken.

Niet alleen van ondernemers wordt doorpakken en creativiteit vereist, maar ook van het bestuursapparaat. Juist nu moeten we zorgen dat we maatwerk leveren om de economie
draaiende houden.
De wethouder gaf aan proactief aan de slag te gaan en nodigde ondernemers uit om met creatieve ideeën te komen. Samen doen is niet afwachten. Zeker nu heeft Venray ons als gemeentebestuur nodig. Niks “verloren jaar”. Zie het als een jaar van omdenken, kansen zien en nieuwe samenwerkingen. Gefaciliteerd en waar nodig op gang geholpen door een flexibel bestuursapparaat.

We roepen het college op om deze lijn door te zetten. Steun ondernemers door heffingen uit te stellen. Versoepel beperkende regelgeving. Lever maatwerk waar mogelijk. Biedt als gemeente horecaondernemers ruimte voor terrassen. Ga ook als gemeente proactief met de lokale ondernemers aan de slag om lokaal inkopen verder te stimuleren.