Een nieuw gemeentebestuur

Bij mijn verkiezing als lijsttrekker van VVD Venray stelde ik dat het tijd was voor een nieuw gemeentebestuur in Venray. Eerlijk is eerlijk, ik dacht daarbij aan begin 2022. Maar nu het CDA al zoveel eerder de handdoek in de ring gooit, moeten we ook de daad bij het woord voegen.

Dat doen we niet alleen. Samen met alle andere Venrayse partijen stappen we op het schip dat het CDA, nog voor het bereiken van de haven, heeft verlaten.

Er is intensief en constructief overleg geweest tussen al deze partijen, met als resultaat een verstandige samenwerkingsovereenkomst tot de verkiezingen (en eventueel een korte periode daarna). Zo blijft Venray bestuurbaar, worden belangrijke zaken niet onnodig uitgesteld en kan er worden gewerkt aan het herstel van vertrouwen in de lokale politiek.

Gisteravond hebben we ook een nieuwe wethouder mogen installeren. Wij heten Chantal Nijkerken (foto: VVD) van harte welkom als wethouder in onze mooie gemeente en wensen haar veel succes de komende periode.