De raad aan het werk

Gisteravond vond de gemeenteraadsvergadering plaats, met een aantal belangrijke agendapunten op de agenda, zoals o.a. de vervangende nieuwbouw van Focus en Spectrum en de stikstofproblematiek. De avond begon buiten bij het gemeentehuis waar een groot aantal agrariërs aanwezig was voor een vriendelijk boerenprotest. Er werden indrukmakende toespraken gegeven door lokale boeren.

Vanuit VVD Venray en ook de andere partijen hebben we op het onderwerp stikstof ook een motie ingediend. Een belangrijk punt uit de motie is het samen met de raadsfracties in gesprek gaan met vertegenwoordigers vanuit de agrariërs en daaraan gelieerde bedrijven. Zoals tijdens een betoog buiten al werd uitgesproken; de agrarische sector is de sleutel tot de oplossing. Onze motie werd door de gehele gemeenteraad aangenomen. Ook hebben we een motie ingediend over het bouwen zonder vergunning. Ook deze motie is met een ruime meerderheid aangenomen.

Er waren nog meer agendapunten inclusief een behoorlijk aantal zogenaamde hamerstukken. Interesse om de vergadering in zijn geheel of per agendapunt terug te kijken? Zie: https://venray.raadsinformatie.nl/vergadering/900478