De juiste balans

A teenage boy balancing on a skateboard in the city.

VVD-Venray is een lokale partij die (nu nog) vanuit de oppositiebanken bijdraagt aan een beter Venray. Wij geloven in kansen en kijken positief naar de toekomst om het maximale voor de Venrayse burger te bereiken. We gaan daarbij uit van een dienstbare gemeente en de eigen kracht van de inwoners. Een gemeente die er voor u is, u betaalt immers deze dienstverlening met de eigen belastingcenten. In onze gemeente wordt jaarlijks ongeveer 130 miljoen euro uitgegeven. VVD-Venray bewaakt en controleert het gemeentebestuur hierop kritisch maar komt ook met oplossingen en alternatieven.

Vele onderwerpen passeren de gemeentelijke politieke arena. Niet alle onderwerpen zijn voor iedereen even belangrijk en je kunt het niet altijd voor iedereen goed doen.

Daarom is het belangrijk dat ook inwoners die dat willen de kans krijgen om mee te doen. Zoals de dorps- en wijkraden. Deze moeten in ieder geval vroegtijdig betrokken of geïnformeerd worden als er iets staat te gebeuren. Kleine wijzigingen of aanpassingen kunnen immers grote gevolgen hebben voor een lokale gemeenschap.
Een gemeenteraad mag zich echter niet alleen maar bezighouden met “stoeptegelpolitiek”. VVD-Venray denkt hier een juiste balans in te hebben gevonden.  Aan de ene kant grote thema’s zoals de stijgende grote uitgaven van de jeugdzorg & corona die fors zullen zijn en aan de andere kant wat kleinere heel lokale onderwerpen zoals het verplaatsen van komborden en een onjuiste belettering hiervan. Dergelijke “kleine” dingen kunnen veel betekenen voor inwoners.  Dus de grote lijn bewaken maar het detail niet uit het oog verliezen, daar staan wij voor!

Kom naar de themabijeenkomst

29 oktober 2020