De clausule doet zijn werk!

Ruimte voor voldoende woningbouw blijven houden
Eind 2022 heeft de gemeenteraad een doelgroepenverordening vastgesteld. Het doel is dat er voor alle doelgroepen voldoende gebouwd wordt, en ook betaalbaar. Woningbouw staat al jaren onder druk, daarom dat wij vanuit VVD Venray het college de ruimte hebben geboden om in bijzondere gevallen af te wijken van deze verordening. De sleutel blijft toch dat je vooral voldoende moet bouwen zodat de doorstroming zijn doorgang kan blijven vinden.

Om plannen niet te laten stagneren, hebben wij bij de vaststelling de raad gevraagd de hardheidsclausule aan te passen. Deze is destijds aangenomen. Hierdoor kunnen bouwplannen wel door en wordt voorkomen dat de regels te rigide wordt toegepast. Een belangrijk besluit voor Venray.

Winst 2024
Tijdens de raadsvergadering van 26 maart jl. werden er door ons vragen gesteld over deze doelgroepenverordening. Op vragen van Laura Borst kon de portefeuillehouder ons melden dat deze ingebouwde clausule nu al twee keer toegepast is en tot definitieve bouwvergunningen heeft geleid. De plannen en de uitvoering voor de locatie Oude Oostrumseweg 12 en de Vredeskerk in Venray kunnen dankzij deze clausule door.

Heel goed nieuws voor Venray!