Boxmeer en Horst zijn ook wakker!

Onze buurgemeentes letten goed op de ontwikkelingen in Venray met betrekking tot de voornemens van Cohesie met de Venrayse huisartsenpost.

De politiek in Horst heeft zich inmiddels ook uitgesproken tegen de voorgenomen sluiting van de Venrayse post. Ook voor een groot gedeelte van Horst betekent sluiting van Venray verder reizen buiten kantoortijden. Wethouder Roy Bouten is niet te spreken over de dreigende verschraling van de eerstelijns voorzieningen in de regio.

Daarnaast is door onze collega’s van VVD Boxmeer ook aan de bel getrokken en zijn vragen gesteld aan hun college. Dat is erg begrijpelijk, want hoewel in Boxmeer nu niks lijkt te spelen, kan dat over een paar weken anders zijn. Een paar weken geleden leek er in Venray immers ook nog geen vuiltje aan de lucht!

Boxmeer heeft een bijna identieke situatie met Nijmegen als Venray met Venlo. Nu zijn het daar nog twee huisartsenposten. Als de Nijmeegse huisartsen dezelfde redenering zouden gaan volgen als de huisartsen in Venlo, dan is de post in Boxmeer binnen een vloek en een zucht gesloten.

De vragen van VVD Boxmeer vind u hier https://boxmeer.bestuurlijkeinformatie.nl/Reports/Item/f533d95f-6d6c-4679-8d8e-e2c9a2f3feb9