Bezorgde inwoner

Closeup woman covering ears with her hand, noise problem, selective focus

Vandaag ontvingen we een e-mail van een bezorgde inwoner. Om zijn keuze te maken voor de komende gemeenteraadsverkiezingen wil hij van ons weten of we voor of tegen de komst van de F35 naar de Peel zijn. Hij zegt erbij: “niet erom heen draaien, maak een duidelijke keuze, anders hoef ik niet te stemmen”.

We willen natuurlijk dat deze inwoner wél gaat stemmen. En dat zijn stem invloed heeft op de keuzes die we de komende 4 jaar gaan maken. Maar we willen hem ook niet voor de gek houden. Want al stemmen straks alle inwoners van Venray op ons en krijgen wij alle zetels in de gemeenteraad, dan hebben we nog steeds even weinig invloed op de komst van de F35 als wanneer we geen enkele stem en dus 0 zetels behalen. Dat geldt voor iedere partij zo.

Er gaat niet gestemd worden in de gemeenteraad over de komst van de F35. De gemeente mag niet eens een zienswijze indienen tijdens de procedure. Dus om te suggereren dat door op ons te stemmen op 16 maart we de F35 tegen kunnen houden voelt als kiezersbedrog.

Moeten we dan niks doen als Venrayse politiek? Juist wel! Alle partijen in Venray willen een leefbare gemeente met zo min mogelijk overlast. We hebben ons anderhalf jaar geleden hier unaniem over uitgesproken. Wat ons betreft houden we de gelederen gesloten en zorgen ervoor dat onze inwoners het hele verhaal te horen krijgen en dat het proces eerlijk verloopt. Zoals Mark Camps vorige week op onze site. Samen voor Venray.