Beste burgemeester

57019645_1010205655835552_5522932014698818754_n

Geachte heer Winants, beste Luc,
Afgelopen week werd u door de vertrouwenscommissie als kandidaat-burgemeester voorgesteld. Welkom en gefeliciteerd.
We zochten: “een stevig en daadkrachtig persoon. Een aanjager van vernieuwing en iemand die voortvarend en met zelfvertrouwen aan het werk gaat op een pragmatische manier. De nieuwe burgemeester is analytisch sterk en goed in probleemverduidelijking, waarna hij of zij op een besluitvaardige manier te werk gaat”
Bent u een mensenmens en verbinder zoals Hans Gillissen of bent u zó daadkrachtig dat u als een olifant door een porseleinkast stormt zoals de burgemeester die we daarvoor hadden? Ik hoop op een gulden middenweg. Het beste van twee werelden.
De ruzies en gevechten met de gemeenteraad en de onderwereld in Brunssum gingen u destijds te ver, u bent een man van principes. Hier in Venray komt u in een warm bad wat het de gemeenteraad betreft. We kunnen nog veel leren maar hoeven niet naar een door de minister opgelegde fatsoenscursus.
We hebben er alle vertrouwen in dat u hier in Venray ook daadkrachtig zult optreden tegen ondermijning en de steeds meer vervagende grens tussen onder- en bovenwereld.
Een burgermeester die van vernieuwing houdt kan zichzelf opnieuw uitvinden en lering trekken uit het verleden. VVD Venray zoekt ook altijd naar vernieuwing en een concrete, pragmatische aanpak, dus daar gaan we elkaar wel in vinden!
Burgemeester in Venray is een hele eer, maar ook een hele klus. De lat ligt hoog. Wij hebben er vertrouwen in en wensen u veel succes en wijsheid toe.
foto: Cristel Voesten fotografie