Benoeming nieuwe wethouders en raadscommissieleden

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van vanavond is het nieuwe college van B&W gevormd. De voorgedragen nieuwe wethouders zijn benoemd. Dit zijn Erik van Daal, Daan Janssen, Wim De Schryver, Martin Leenders en Jan Jenneskens. De heer Jan Jenneskens wordt aangesteld voor een periode van maximaal een jaar.

Samen met de burgemeester vormen zij het nieuwe college. Gisteren presenteerden Venray Lokaal, Samenwerking Venray, D66 Venray en VVD Venray al het samenwerkingsakkoord “Bouwen aan vertrouwen”. Lees hier het hele akkoord: Samenwerkingsakkoord | Gemeente Venray.

Ook namen, met de komst van het nieuwe college, de voormalig wethouders Cor Vervoort en Chantal Nijkerken-De Haan afscheid.

Daarnaast, en ook niet onbelangrijk, zijn vanavond nog enkele nieuwe raadsleden en de diverse raadscommissieleden benoemd. Raadsleden nemen naast de gemeenteraad namelijk ook zitting in een aantal andere overleggen zoals commissievergaderingen. Ook is het belangrijk om voorzitters van de vergaderingen te benoemen, inclusief plaatsvervangers bij verhindering.

Wij feliciteren de wethouders en de raadsleden met hun benoeming!