Afscheid raadsleden 2014-2018

Tijdens de laatste vergadering van de gemeenteraad (periode 2014 – 2018)  werd er stil gestaan bij het afscheid van elf raadsleden, waaronder Ingeborg de Barbanson en Bram Dirkx.  De burgemeester had een persoonlijk afscheidswoordje, waarin hij de vertrekkende raadsleden treffend typeerde. Zij kregen allemaal een zilveren bij en een bos bloemen. Voor Ingeborg was er daarnaast ook,  na twaalf jaar onafgebroken raadslidmaatschap, een welverdiende koninklijke onderscheiding; zij werd benoemd tot lid in de orde van Oranje Nassau.   Enkele afscheidnemende raadsleden hielden een korte toespraak waarin een terugblik op hun ervaringen gedurende hun raadsperiode, met dank aan collega’s, ambtenaren en achterban en soms ook goede adviezen voor de opvolgers die donderdag 29 maart geïnstalleerd zullen worden.   Daarna volgde een spontane receptie.