Aankoop appartementsrecht voormalige Albert Heijn

Waar zal dit 1e dominosteentje toe leiden? Hebben we “the camel nose in the tent”?

Het college heeft het voornemen om het appartementsrecht aan te kopen voor Henseniusplein 7 en Gouden Leeuwplein 10, de voormalige Albert Heijn.

VVD Venray is tegen deze aankoop. Ons belangrijkste bezwaar is dat het college hier het “domino-principe” als strategie gebruikt. Er is sprake van een relatief onschuldig 1e dominosteentje, uitgelokt door een provinciale subsidie. Maar over wat er allemaal achter vandaan komt tasten we in het duister. Er zijn, zonder ook maar enige financiële onderbouwing, losjes wat ontwikkelingen geschetst die volgens het college los van deze 1e stap staan. Feit is dat de raad bij opvolgende stappen steeds minder ruimte zal hebben.

Ook bij een van de geschetste ontwikkelingen, de verplaatsing van de bibliotheek naar de voormalige Albert Heijn winkel, hebben wij serieuze twijfel. De uitstraling van dit pand (triestigheid ten top) komt nog niet in de buurt van de bibliotheek die wij Venray zouden gunnen.

Standpunten Raadsvergadering 18 december 2018