Aan het werk!

Happy Young Woman Working at Factory

Werk is van groot belang voor mens en samenleving. Werk zorgt voor contact met andere mensen, het leidt tot meer zelfstandigheid en draagt bij aan het gevoel van eigenwaarde. Door zinvol bezig te zijn wordt gezondheid positief beïnvloed en dat kan bijdragen aan een fijner leven.

In mijn werk in de geestelijke gezondheidszorg zie ik dagelijks mensen die meer kwaliteit van leven ervaren door bezig te zijn met werk of met arbeidsmatige dagbesteding.

Juist daarom mogen we blij zijn dat we in Venray de NLW hebben, een prachtig bedrijf waar ca. 1100 medewerkers aan de slag zijn met uiteenlopende werkzaamheden, zorgvuldig aangepast op de mogelijkheden die ze hebben.

Door de heisa in de media zou je bijna vergeten waar het eigenlijk om gaat: Om de mensen die daar werken en de persoonlijke aandacht die ze verdienen. Zij zitten niet te wachten op bestuurlijk gesteggel.

Medewerkers vertellen me: “ik ga elke dag met plezier naar het werk, de sfeer is goed” en “hopelijk kunnen we met de nieuwe directeur een nieuwe stap maken en zorgen dat er rust komt. De medewerkers verdienen een rustige en veilige werkomgeving”. Met een nieuwe directeur die het vertrouwen kreeg van de OR en samen wil bouwen en een bestuursvoorzitter die aangeeft klaar te staan om het goede te willen doen voor het bedrijf moet dat toch lukken zeker? De NLW richt zich op mogelijkheden en niet op beperkingen, laten we dat allemaal doen en aan het werk gaan!